21.9.14

22 Eylül Dünya Gergedan Günü Kutlu Olsun!

22 Eylül Dünya Gergedan Günü Kutlu Olsun!
Kenya - Nairobi Milli Parkı’nda safari yürüyüşü yaparken gözüme takılan, park alanında yaşamını devam ettiren, nesilleri tükenme tehlikesi altında olan gergedanların sözcüsü Gergedan Russelas’ın biz insanlara hitaben yazmış olduğu bu değerli mektubu sizler için tercüme ettim. Elçiye zeval olmazmış....

"Sevgili İnsanlar,
Hepinizin kötü olmadığını biliyorum. Sadece bazılarınınz bizi avlayıp, öldürüyor. Öte yandan bazı insanlar gergedanları silahlı insanlardan korumaya çalışıyorlar. 1982 yılında arkadaşım Michael M.Werikhe tatillerinde gergedanların katledilmesi konusuna dünyanın dikkatini çekmek adınan Mombasa'dan Nairobi'ye yürümüştü. 17 yıl içinde Michael gergedanları koruma projesi için 1.25 milyon dolar topladı. Para toplayabilmek için çok uzun yol tepti. Gergedan Adam diye de bilinen Michael büyük adamdı. Michael diğer insanlara insanlık ve doğa için gergedanlarla hep beraber yaşamanın önemini gösterdi. Michael 1999'da öldü. Onun çabası gergedanların yaşamasını isteyen diğer insanlara da yol gösterdi. Bugün hayatımı Michael'in çabalarına borçlu olduğumu biliyorum. Siz de bu bazı iyi insanlardan biri olabilirsiniz. Lütfen, beni ve diğer gergedanları kurtarın. Ancak acele etmelisiniz, fazla zamanımız kalmadı, zira neslimiz tükenmek üzere.
Saygılar, Russelas"

Doğayı katledenlere benim mektubum : "Bazı Uzak Doğu ülkelerinin inanışına göre gergedan boynuzu tozu, yiyen kişide afrodizyak etkisi yapıyor. İşte bazı toplumların gergedanlaşma sevdası sonucu gergedan nesli % 90 oranında yok edildi. Gergedanların boynuzu öbür hayvanlarınki gibi kemikten değil, saç ve tırnakların yapısındaki keratin denen lifsi proteinden oluşuyor. Proteinini gergedan boynuzundan alacağına et, balık, tavuk ye, süt iç, benim Uzak Doğulu kardeşim!"

Gergedan neslini korumak adına yapılan çalışmaları
http://www.worldrhinoday.org sitesinden takip edebilirsiniz....

Hiç yorum yok: